Menü
Beköszönő
Makettek
1970 Plymouth Cuda
Ford GT40
Terepasztal B2TF
Dioráma B2TF I
Dioráma B2TF II
Dioráma B2TF III
Dioráma Star Wars
Ford Mustang 1/24
Ford Torino
Charger
Chevelle
Cafe Racer
Chris Harley
Fat Pink
Road Runner
Split Window
Stingray
TransAm
Ford F-100
Mercury
Monte Carlo
Honda Chopper
1:6 Harley
Street Machine
Mustang
Helmet paint
Tank festés
Elérhetőségem

Cafe Racer Virago-ból

Több, mint két éve kaptam egy 1100-as Virago makettett és már akkor eldöntöttem, hogy nem a doboz verziót fogom megépíteni. Aztán ahogy lenni szokott, telt - múlt az idő és nem történt semmi, aztán valahogy befurakodott az agyamba, hogy cafe racer legyen és végül így készült el. Itt a legnagyobb gondot, most is a nem létező alkatrészek legyártása okozta, miből és hogyan? A részleteket leírom az adott résznél, így jöjjenek a képek, először is a miből, vagyis maga a doboz képe.


A Tank kialakítása volt a legnehezebb, mivel alapanyagnak lábazati szigetelő anyagot használtam, ugyanakkor ez az anyag kicsit porózus, így ki kellett alakítani a megfelelő felületet a festéshez. Amit én találtam tömítő anyagot az viszont megmarta a polisztirolt. Végül is én úgy oldottam meg, hogy kivágtam, a tank formát, majd a végleges formára reszeltem, csiszolgattam. Ezután jó vastagon lekentem az egészet kétkomponensű ragasztóval, majd a száradás után a kialakult göröngyöket ismét lecsiszoltam. Így már volt egy jó kemény és teljesen sima felületem, amit már tudtam festeni, mert nem marta meg a higító. Ezután lealapoztam és jöhetett a festés.





Az ülés ugyan ezzel a megoldással került kialakításra, míg a teleszkópszár védő gumi, szívószál hajlítható részéből.



Ezután jött a váz átalakítása. Gyakorlatilag a teljes hátsó váznyúlványt levágtam és rézdrótból alakítottam ki az új üléshez a tartó részt.


A cafe racerek, hasonlóan az eredeti chopperekhez, szintén az egyszerű vonalakat képviselik a feleslegesnek mondható kiegészítők, alkatrészek elhagyásával. Az egyszerűséget törekedtem a színválasztásban is követni, így matt és fényes fekete, illettve a bronz színt választottam. Ehhez azonban a gyári krómozott alkatrészeket először meg kellett tisztítanom a krómtól. Ehhez a már jól bevált fékfolyadék adott segítséget. Néhány napig áztattam az alkatrészeket és egy használt fogkefével időnként átdörzsöltem, ezutám már jöhetett a festés.






Volt még néhyány apróság, mint a kormány kialakítása, ami szintén réz drótból készült. Erre kellett a markolatokat rátenni, amihez kis 1-es fúróval meg kellett fúrni a markolatokat. A tükörtartó karokat is rövidebbre kellett vágni és a tankra a feliratot is le kellett készíteni, mivel az eredeti tankon eleve rajta volt a Yamaha felirat. Ilyen kis méretben a nyomtató a szűk keresztmetszet, de szerencsére sikerült nyomtatható fóliára úgy kinyomni, hogy még a logó is értékelhető legyen.



És akkor néhány kép a kész makettről











 


Webdesign: JM web templates | web hosting guide
Design downloaded from FreeWebTemplates.com
Free web design, web templates, web layouts, and website resources!